Igår var jag på middag hemma hos krögaren Erik Videgård. Han bjöd på genuin kinesisk mat, vilket var konceptet han körde på Halv trappa plus gård när han ägde det. Maten var helt fantastisk och jag fick special-vegan-treatment. Eftersom man inte använder mjölkprodukter i Kina på samma sätt som vi gör här var mycket av maten dock redan vegansk.

Tyvärr glömde jag min kamera så ni får hålla till godo med Iphonebilder. Här är några av rätterna!

Dumplings fyllda med bönor och underbara kinesiska bröd fyllda med grönsaker.

Grym Tofurätt

Haricots verts to die for – kryddade med chili speciale

Dessa gröna strån var bland det godaste jag någonsin ätit och tydligen väldigt enkelt att göra. Kinesisk gräslök som man kan köpa på Asiatiska matbutiker, stekt med lite sesamolja. Do try at home!

Liten jättegod dessert!

Kommentarer

2 kommentarer

Post a comment
  1. mars 26, 2010

    Jag älskar det där gröna som ligger på tallrikarna.
    Du borde dokumentera mer vad ni dricker till.
    Sånt förhöjer alltid närvaron och längtan att vilja vara där i rummet.

  2. mars 26, 2010

    absolut, ska bli bättre på det. jag är ibland lite ouppmärksam på viners namn vilket jag var igår. Så jag vet faktiskt inte, tyvärr…

Kommentera

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS