Moo Shoes finns på Manhattans Lower East side och är något så unikt som en helt vegansk sko -och asseccoaraffär. De som är allergiska mot pälsdjur ska akta sig för Moo Shoes för det bor katter i butiken som man får lyfta på för att komma åt en del av skorna. (en av dem rivs!)

Här säljs Olsen Haus, Neuaura, Madden Girl, Mat & Natt och massa mer. En del är fint, annat inte så. Jag gillar till exempel inte Madden Girl (tycker att de är helt vidriga faktiskt – hatar Steve Madden också). Jag vill att skor ska kännas lyxiga och inte plastiga fast de är skinnfria. Jag gillar däremot Olsen Haus vilket även Cameron Diaz♥ gör och köpte ett par flats från dem här som jag la upp tidigare. Och Mat & Natt har fina skärp och väskor. Jag shoppade också på mig några veganska läppbalsam som fanns vid kassan när jag var här.

Moo Shoes drivs av systrarna Erica och Sara Kubersky. Båda två slutade äta kött när de var barn efter möten med kor och kalvar. Här finns en kul intervju med dem om varför de startade Moo Shoes. De har även webbshop som ni kan kolla in här!

Kommentarer

One Comment

Post a comment

Trackbacks & Pingbacks

  1. GRISTLE Edited by Moby « Under The Green

Kommentera

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS