Jag har fått ett fint bloggpris av raw food-bloggen Eanie’s. Jag är mycket glad och tackar ödmjukast för utmärkelsen.

Priset innebär förutom äran över att få det, att jag får ge vidare utmärkelsen till 7 stycken bloggar som jag tycker förtjänar det. Och att jag ska avslöja 7 stycken hemligheter eller så kallad kuriosa om mig själv – jag tänker att de flesta av er som läser inte känner mig så nästan allt jag berättar blir ju avslöjanden även om det inte är hemligt!

Jag har många svenska bloggfavoriter, men jag läser och inspireras mest av amerikanska vegobloggar. Därför tänkte jag skicka denna vandringspokal, och med den – förhoppningsvis er läsare, väster ut (med ett undantag), till de bloggar som inspirerar mig mest.

Här kommer de 7 som jag väljer att ge priset vidare till:

The kind life av Alicia Silverstone – min snällaste vegovän i vardagen.

The Lunchbox Bunch – Roliga nyheter och fina bilder, och jag blir alltid hungrig av recepten.

On our sleeve av Leanne Mai-ly Hilgart – Kvinnan bakom veganska klädmärket Vaute Couture bloggar om de allra grönaste delarna av världens modeveckor och annat kul.

The Beauty & Lifestyle Blog av Josie Maran – söt rolig glossig eko och mycket veganskt (om än inte 100%).

Making Hay av Gene Baur – Farm Sanctuarys grundare bloggar om aktuella ting i vego och djurrättsvärlden.

Livin veg – Att leva som vegan och djurrättsaktivist. Mat, fint mode blandat med bra tankar under rubriker som: Avoiding Activist Burnout

Vegalicious Recipes – Hur snygg som helst och recept to die for.

Green Kitchen Stories, (det svenska undantaget) urfin! Vegetarisk men väldigt veganvänlig.

För att hämta ut priset kopierar man pokalen och klistrar in på sin blogg och utser 7 nya pristagare.

Och så 7 grejer om mig…

Mitt absoluta favoritdjur är gris och så fort jag får en trädgård vill jag ha en minigris

Jag tror att min främsta förmåga befinner sig inom området övertalning

Mitt vänstra ben är några millimeter kortare än mitt högra

Det som kan få mig att i svaga stunder ifrågasätta min veganism är mozzarellaost

Jag är nästan fobiskt rädd för getingar

Jag är skräckfilmskonnässör

Jag älskar när ni kommenterar på min blogg ♥

Kommentarer

4 kommentarer

Post a comment
  1. maj 11, 2010

    Kul, och grattis till pokalen! (Men bilden funkar inte, så den är svår att se…)

  2. maj 12, 2010

    grattis!.. och tack för en massa bra länkar

  3. maj 12, 2010

    Grattis, det är du värd!
    Det var på tiden någon gav dig lite uppskattning och beröm.
    You go greenie.

Trackbacks & Pingbacks

  1. Tweets that mention Jag har fått pris! « Under The Green -- Topsy.com

Kommentera

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS